Hero Realms – recenzja okiem początkującego #4

 Hero Realms wpadło w moje ręce z ciekawości, wiele dobrego słyszałam o Star Realms, a Hero miało być ulepszoną wersją tej gry. Co lepsze – w klimatach fantasy, zatem zdecydowanie dla mnie 🙂 Dziś opowiem o mojej przygodzie z pierwszym deck builderem, w który miałam okazję zagrać 🙂

Informacje podstawowe

Autorzy: Robert Dougherty, Darwin Castle

Polski wydawca: IUVI Games

Rok wydania: 2018

Ilość graczy: 2 – 4

Czas rozgrywki: ok 20 min

Hero Realms – jaka to gra?

  Hero realms to gra karciana osadzona w klimatach fantasy. W trakcie rozgrywki będziemy starali się pozyskać jak najlepsze karty z rynku by z ich pomocą pokonać przeciwnika.

Rozgrywka w Hero jest szybka i dynamiczna, oparta na mechanice budowania talii. Im prędzej zdobędziemy siłę, dzięki której pokonamy wroga, tym lepiej.

Dla kogo jest Hero Realms?

  Podstawka działa super na 2 osoby, więc śmiało mogę powiedzieć, że dla par. W większym gronie też sprawdza się nie źle (choć już nie aż tak dobrze) , zatem spokojnie dla grupy 3-4 osobowej lubiącej klimaty fantasy i karciane pojedynki.

Jeśli nie wiecie jeszcze, co lubicie, warto spróbować 🙂 Dla mnie Hero Realms było pierwszą tego typu grą i dopóki nie zagrałam, nie wiedziałam, że polubię deckbuildery.

Unboxing i pierwsze wrażenie

  W pudełku z Heroes’ami znajdziemy sporą ilość kart, które można podzielić na 2 grupy: karty rynku oraz karty ręki startowej. Poza nimi znajdziemy również specjalne karty, których możemy użyć do zaznaczenia punktów życia.
zawartość pudełka
  Moja pierwsza rozgrywka wyglądała dośc chaotycznie, wielokrotnie spoglądałam w instrukcję sprawdzając, co powinnam w danym momencie zrobić. Chaos wynikał oczywiście z nieznajomości mechaniki budowania talii – dla osób, które grały wcześniej w gry oparte na tym systemie, Hero Realms nie bedzie sprawiało problemu 🙂

Graliśmy we dwoje, żadne z nas nie miało wcześniej do czynienia ani z tą grą, ani z żadnym innym deck builderem, dlatego troszkę czasu zabrało nam opanowanie samej mechaniki.

Symbole na kartach są w różnych kolorach i jest ich niewiele, dlatego łatwo zapamiętać ich znaczenie. Po zweryfikowaniu niektórych dylematów z instrukcją, a później z filmem na , gra okazała się superłatwa! Rozgrywka na 2 osoby dała nam dużo zabawy, non stop powtarzaliśmy grę, aby się zrewanżować przeciwnikowi 🙂

Jak grać?

  Mechanika budowania talii polega na tym, że na początku każdy z graczy otrzymuje pewną ilość podstawowych kart, za pomocą których rozbudowuje swoją talię – w trakcie gry pozyskuje kolejne, coraz lepsze karty z rynku zasobów.

Każdy gracz rozpoczyna grę z 50 punktami życia i 10 kartami początkowymi (talia startowa dla każdego gracza jest taka sama)

Hero Realms przygotowane do rozgrywki
Hero Realms przygotowane do gry
 

  1. Przygotowujemy rozgrywkę wg instrukcji i wybieramy gracza rozpoczynającego

  2. Gracze dobierają 5 kart z początkowej talii osobistej

  3. Przeciwnicy rozgrywają po kolei swoje tury, w których wykonują 3 rodzaje akcji: zakup kart z rynku, atak na przeciwnika lub jego czempionów oraz leczenie. W talii początkowej znajdziemy tylko karty z możliwością ataku lub złotem (leczenie możemy sobie w przyszłości kupić)

  4. Karty akcji oraz przedmiotów mają charakter jednorazowy, zatem po rozpatrzeniu ich efektów odkładamy je na odkryty stos kart odrzuconych. Karty czempionów zostają na stole aż do momentu pokonania ich przez przeciwnika (ich efekty będą rozpatrywane w każdej turze) – niektóre z nich będą pełniły rolę „ochroniarzy”, których oponent będzie musiał zniszczyć zanim zaatakuje nas 🙂 Pokonany czempion także wędruje na stos kart odrzucnych

  5. Jeśli talia osobista się wyczerpie, zbieramy wszystkie karty ze stosu kart odrzuconych, tasujemy je i tworzymy od nowa zakrytą talię osobistą, z której będziemy dociągać kolejne 5 kart potrzebnych do rozegrania tury

  6. Każda tura polega na rozpatrzeniu efektów wszystkich kart znajdujących się w grze (czempionów) oraz na ręce gracza, uwzględniając dodatkowe efekty sojusznicze frakcji, jesli takie wystąpiły.

Wygrywa gracz, który jako pierwszy unicestwi wroga – zabierze mu 50 punktów życia. Martwy gracz oczywiście przegrywa.

Szczegółowe zasady gry znajdziecie tutaj 

Ocena ogólna

  Hero Realms jest szybką, emocjonującą karcianką, według mnie najlepiej działającą na 2 graczy. Osoba początkująca będzie potrzebowała chwili, by się odnaleźć, lecz ostatecznie karty są zaprojektowane tak, że szybko opanujemy zastosowane oznaczenia.

Gdy już zaznajomimy się z zasadami będziemy chcieli grać i grać, ogarnie nas chęć poznania możliwości gry. Przygotowanie kart zajmuje niedługą chwilę, nie będziemy też potrzebowali dużo miejsca na stole.

Grając w Hero Realms stajemy się celem ataków przeciwnika. Zarządzamy zasobami tak, aby móc się bronić oraz atakować z jak największą siłą. To my sami jesteśmy bohaterami z określoną ilością punktów życia.

Możliwość modyfikacji początkowej ilości tych punktów jest niewątpliwym plusem, bo dla nas wartość startowych HP była zbyt mała. Zwiększaliśmy ją sobie by rozgrywka trwała nieco dłużej. Rozpoczynając rozgrywkę z 50 punktami życia nie zdążyliśmy się dobrze rozkręcić a już jeden z nas był pokonany.

Zaczynając mamy tylko 10 kart, lecz ich ilość powiększa się w raz z postępem rozgrywki. W każdej turze musimy rozpatrzyć wszystkie efekty pojedynczych kart oraz bonusy sojuszu. Kiedy w obszarze gry mamy kilku czempionów, zagramy dodatkowe akcje i przedmioty, robi się mały chaos. Trzeba skupić się na kartach, aby nie pominąć żadnego efektu.

Hero Realms oferuje kilka wariantów rozgrywki 3 – 4 osobowej. Wybierając opcję domyślną lub łowca – ostatni wygrywa musimy liczyć się z tym, że gracze pokonani będą musieli poczekać, aż reszta skończy grę. 

W stałych kategoriach oceny Hero Realms wypadł następująco:

  • wygląd – grafiki są klimatyczne i bardzo ładne, dla mnie bomba 🙂
  • regrywalność – ogromna, każda rozgrywka potoczy się inaczej
  • zasady – proste, zwłaszcza jeśli znacie mechanikę deck buildingu
  • stosunek jakości do ceny – Hero Realms kosztuje 50-60 zł, by grać w trybie grupowym wystarczy tylko jeden egzemplarz gry. Cena jest jak najbardziej ok.
  • małe pudełko, które pomieści także dodatki 

Hero Realms otrzymuje ocenę

8/10

TUTAJ  zobaczysz, jak oceniam gry

Herosi na sesji zdjęciowej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *